Творці кшатрійних спільнот у НаУКМА

(* кшатрії — воїни, одна з чотирьох соціальних груп традиційного індійського суспільства)

Із призупиненням діяльності Центру візуальної культури, критична думка та інтелектуальне життя у Києво-Могилянській академії зовсім не зупинилися. Так, в суботу 24 березня відбулися відразу два дуже небанальні заходи.

Перший — XXI засідання Українського традиціоналістичного клубу на тему «Археофутуризм. Традиціоналізм. Консервативна Революція» в аудиторії 1-217.

Чесно кажучи, я був трохи поза дискурсом. Тому виступи світил цієї галузі пройшли повз мене.

Але приємно, що могилянці виступили на рівні. Аспірантка кафедри філософії Олена Семеняка говорила довго і розумно, але мене мучило питання: який стосунок ці копання в поглядах немейнстрімних мислителів ХХ ст. мають до реального життя?

І от блискучий виступ студента-історика Дмитра Баришева дав усі відповіді. Тож перед тим, як розповісти про другий захід, дуже раджу хоча б швиденько прочитати цей проникливий погляд на організаційні проблеми сучасних ідеологічних об’єднань:

Є таке поняття: «талант вбивати». Кшатрій, тобто той, хто представляв військову комуну, мав цей талант. Вбиваючи одну людину, він знав, що можна вбити інших, які не представляють особливої цінності для певного руху. Відповідно, він міг набувати певного стану, за якого він міг знищити червоних, міг знищити ораву червоних  і тому подібне.

На сьогоднішній день цих зграй червоних, по суті, не існує. Є певна позиція, ліберальна, червона, яка заважає жити. Але зграї немає. Немає того натовпу, на який треба направляти свою агресію. Якщо цей натовп є, то він сам, вибачте за вислів, обсирає себе.

Замість цього ворога з’являється інший ворог. Ворог у  системі самої держави. І тут якраз постає питання: що ж треба робити? Змінювати державу чи її нищити?

…  Ми не можемо критикувати ні ту, ні іншу позицію, якщо працюємо на солідаризацію всіх тусовок і на розуміння того, як можна боротися з сьогоднішнім суспільством. Адже в першу чергу традиціоналіст, консервативний революціонер, археофутурист не приймає сьогоднішнє суспільство з його цінностями, намагаючись повернути старі. Які — то вже інше питання.

… Трапеза має бути спільною. Життя має бути спільним. Чому більшість радикальних представників того ж “Братства” живе у штабі — через те, що це об’єднує. Коли люди відщеплені від цього життя і становлять опозицію цьому світу.

… Ми маємо два варіанти громади. Старий, за яким діють вже інші організації — «Тризуб», «Патріот України». І варіант громади більш продвинутий.

З моєї точки зору настала пора для інтеграції типів громад. Інтеграції їх на фоні цієї Калі-Юги, часу, за який ми маємо збороти систему ліберальних цінностей, повернути історію назад.

… сьогоднішній громаді не часто вистачає кадрів. Деякі акції того ж «Братства» замість того, щоб перетворитися на реальну акцію, яка буде мати певну результативність, перетворюються на напівпропагандистський цирк.

Відповідно треба виховувати молоде покоління консервативних революціонерів.

На фоні того, що ми не можемо створити масову організацію, ми маємо розуміти, як створити масовий рух. На сьогоднішній момент це ґрунтується на питаннях субкультури. В цьому проявляється одне з розумінь археофутуризму як методу, який використовує сьогоднішні технології, але при цьому бореться за цінності предків.

Cубкультура має мати певний центр, за який мають хапатися представники цієї субкультури. Це може бути певний ритуал. Питання в генерації цього ритуалу, в генерації нової традиції, яка буде насправді підкріплена старою, але виглядати як нова. Виглядати як щось, що сподобається сьогоднішньому представнику молоді.

Її ініціація має бути найцікавішою.  Її обряди мають бути найцікавішими. Її вигляд має бути найцікавішим. Тут вплив навіть кольору. Ми маємо обрати таку комбінацію тонів, щоб вони співпадали з бажанням молоді. Тобто є клаптик споживацької ідеології, як не дивно. Я розумію, що багато кому не подобається оце марательство, але це треба враховувати.

Комп’ютерні ігри з застосуванням української сторони у них є доволі успішними: “о! це ж наші люди, треба підтримати!”

Хочу ще раз наголосити, що два підходи мають бути злиті. Має бути сформована ця громада, яка об’єднуватиме в собі кшатрійський підхід і просто члена громади, якого можна назвати вайшьї. Це не буде хамса. Скоріше, це дійсно буде поєднання якогось брахмана з вайшьї.

Слід визнати, ця доповідь розширила мої уявлення про світ.

Паралельно на другому поверсі КМЦ відбувався Перший Форум українських справ. Помолившись, учасники (серед яких Доній, Пантюк, Капранов,  Рибачук, Наливайченко) приступили до обговорення різних важливих питань.

Але головна мета всього руху, очевидно, була зазначена у презентації заступника голови ГО “Українська справа” Олексія Кляшторного:

Маючи формально незалежну державу, де українці становлять близько 80% населення, ми виявилися неспроможними запевнити в ній українську за персональним складом та змістом владу. Влада на Україні належить тій частині «українського народу», які не належать до української нації, узурпована не-українцями.

Будучи навіть у явній більшості ми, водночас, на порядок відстаємо від всякого штибу «меншин» в колективній ефективності своєї діяльності.

У нас, українців, повинна зараз бути одна-єдина спільна, на жаль поки що не зреалізована, мета: повернути «вкрадену у нас Україну» собі. Українець має бути господарем України, а не наймитом на чужому підприємстві чи батраком на чужій землі. Саме для втілення цієї мети ми творимо сьогодні «Українську справу».

Українська справа в українській громаді — запорука успішної нації в успішній Україні.

P.S. На обох заходах могилянців (що вже не вперше) було один-два і все. Могилянці! Ходіть на заходи в своєму університеті! Там цікавого буває. І бачте як, навіть без ЦВК є кому критикувати суспільство, державу і лібералізм.

Advertisements
Позначено ,

One thought on “Творці кшатрійних спільнот у НаУКМА

  1. Artem коментує:

    “ми маємо повернути історію назад.” – моторошно якось.

    Да…вбогенько якось без ЦВК…(

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

%d блогерам подобається це: